پروژه دی ال

سایت مذکور در زمینه رساندن با کیفیت ترین پایان نامه ها،مقالات علمی،پروژه ، تحقیق ، شبیه سازی و... بدست شما عزیزان فعالیت می نماید امید است رضایت شما عزیزان که از اهداف این مجموعه میباشد حصول گردد.

پروژه دی ال

سایت مذکور در زمینه رساندن با کیفیت ترین پایان نامه ها،مقالات علمی،پروژه ، تحقیق ، شبیه سازی و... بدست شما عزیزان فعالیت می نماید امید است رضایت شما عزیزان که از اهداف این مجموعه میباشد حصول گردد.

سیستم سوخت رسانی پراید


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات46  

 

سیستم سوخت رسانی

در این سیستم بنزین با فشار 5 اتمسفر توسط پمپ بنزین به لوله انتقال فرستاده می شود و پس از عبور از فیلتر فشار قوی به سمت لوله توزیع سوخت حرکت می کند . برای کاهش دادن نوسانات فشار وتثبیت آن تا 3 اتمسفر ، یک رگو لاتور تنظیم فشار در انتهای لوله توزیع سوخت نصب می شود تا فشار اتمسفر به طور دائم در پشت انژکتورها آماده باشد . هر کدام از انژکتورها بر روی دهانه منیفولد ورودی هر سیلندر نصب شده است وهنگامی که سوپاپ هوا در سیکل مکش یا تنفس موتور باز می شود ، به مدت 3الی 6 میلی ثانیه یا هزارم ثانیه باز شده و سوخت را به داخل هوای ورودی سیلندر به صورت اسپری شده و پودر می باشد .

دلیل متغییر بودن مدت پاشش ،تغییراتی است که واحد کنترل الکترونیکی ECU Electronic control Unit) بر اساس اطلاعات در یافت شده از سنسورها ،در فرامین خود به انژکتورهااعمال می کند . وجود واحد کنترل الکترونیکی ( UCU ) به عنوان مرکز محاسبات و پردازش اطلاعات ودر نهایت صدور فرامین کاملا دقیق وبه موقع به عملگرها ، دقت سوخت رسانی را تا چندین برابر بیشتر از سیستم کاربراتوری بالا بوده است واز این رو می توان سیستم انژکتوری را از جهات مختلف دارای مزیت دانست :

  1. در سیستم انژکتوری توزیع سوخت بطور یکنواخت وبه اندازه لازم در همه سیلندرها انجام می شود، در حالی که در سیستم کابراتوری سیلندرهای 1و4 مخلوط هوا وبنزین غنی تری را نسبت به سیلندرهای 2و 3 دریافت می کنند واین به دلیل تمایل ذرات درشت تر مخلوط به حرکت در مسیر مستقیم است . از طرفی پیچ وخم ها وطول نابرابر شاخه های منیفولد به اضافه نا صافی دیواره داخلی آن توزیع نابرابر مخلوط هوا وبنزین بین سیلندرها را تشدید می کند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.