پروژه دی ال

سایت مذکور در زمینه رساندن با کیفیت ترین پایان نامه ها،مقالات علمی،پروژه ، تحقیق ، شبیه سازی و... بدست شما عزیزان فعالیت می نماید امید است رضایت شما عزیزان که از اهداف این مجموعه میباشد حصول گردد.

پروژه دی ال

سایت مذکور در زمینه رساندن با کیفیت ترین پایان نامه ها،مقالات علمی،پروژه ، تحقیق ، شبیه سازی و... بدست شما عزیزان فعالیت می نماید امید است رضایت شما عزیزان که از اهداف این مجموعه میباشد حصول گردد.

پایان نامه کمک فنر دو جدارة بی فشار


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات54

 

کمک فنر دو جدارة بی فشار ارزانترین و اقتصادی ترین نوع کمک فنر هیدرولیکی برای خودروی سواری است.

اصلاح بی فشار بیانگر آن است که سطح روغن در حالت سکون کمک فنر و در دمای محیط (دمای متعارف) در فشار اتمسفر قراردارد.دراینجا فشاری که هنگام فشرده شدن کامل کمک فنر،افزایش دما یا در کمک فنر بادی کمکی به دلیل پخشش تنش (فشاری)در آب بند به سطح روغن وارد می شوند،در نظر گرفته نمی شوند،زیرا مقادیر آن ناچیز و از این رو قابل اغماض است.

ساختار و شیوة کارکرد

شکل 2-1 ساختار کمک فنر را نشان می دهد.این طبق اصول کارکرد کمک فنر که طبق اصول کارکرد کمک فنر دو جداره عمل می کند،از یک محفظة کار (لوله سیلندر 2 به نام لولة‌فشار)تشکیل شده است.این لوله از پایین به شیرهای زیرین و از بالا به راهنمای میلة پیسون 8 و رینگ آب بند 5 محدود می شود.میلة پیسون 6 بین راهنمای میلة پیسون و آب بند حرکت می کند.میله پیسون از یک سو به پیسون1(واقع در محفظه کار) و از سوی دیگر به مفصل چشمی بالایی و لولة حفاظ متصل است.لوله سیلندر 2 در داخل لولة‌ دیگری قرار دارد که به لولة بیرونی 3 یا لولة نگهدارنده موسوم است.از آنجا که این کمک فنر در لوله دارد،کمک فنر دو جداره نامیده می شود.بین لولة‌سیلندر 2 و لولة بیرونی 3،محفظة تعادل فشار C ایجاد می شود که حدودتاً تا

شکل 2-1: کمک فنر دو جدارة ساخت شرکت بوگه با اتصالات چشمی در هر دو انتها.از آنجا که محفظة تعادل فشار را درپیرامون محفظة‌کار کمک فنر طراحی کرده اند،در شکل،مجموعة شیر پیسون و شیر زیرین 4 را که در انتهای محفظة کار قراردارد،می بینید.شکل 2-3 شیوة کارکرد کمک فنر دو جداره را  نشان می دهد.

شکل 2-2:شیوة کارکرد کمک فنر دوجداره

نیمه روغن دارد.اما محفظة کار را از روغن کاملاً پر می کنند.لولة نگهدارنده 3 از طرفی به راهنمای میلة پیسون و از سوی دیگر به کلاهک 1 که شیر زیرین را نگه می دارد،وصل می شود و پیش تنیدگی درونی مجموعه را کاملاً تأمین می کند.در قسمت زیرین کلاهک،اتصال چشمی را جوش می دهند.

عنوان ........................................................................................................... صفحه

کمک فنر دوجداره بی فشار ............................................................................... 1

ساختار و شیوه کارکرد........................................................................................ 1

هواگیری و موازنه حجم ..................................................................................... 4

رینگ آب بند میله پیستون با پیستون راهنما.......................................................... 6

محفظه سیلندر مخزن روغن لوله محافظ............................................................... 9

کمک فنر برای موقعیت کاری دشوار خودروی سواری.......................................... 10

روشهای تولید ................................................................................................. 11

کمک فنر دو جداره با فشار .............................................................................. 12

کمک فنر یک جداره با فشار ............................................................................. 15

ساختار و شیوه کارکرد....................................................................................... 16

رینگ آب بند میله پیستون راهنما........................................................................ 18

محاسن و معایب ............................................................................................. 20

بررسی نیروی میرایی ........................................................................................ 21

نیروی هیدرولیکی میرا کننده ............................................................................. 22

منحنی مشخصه کمک فنر ................................................................................. 22

میرایی کاهنده ،افزاینده و خطی .......................................................................... 25

نسبت کشش به فشار ....................................................................................... 27

شیوه انتخاب و نوع فنر بندی ............................................................................ 29

محاسبه نسبت میرایی کل خودرو محور چرخها .................................................. 31

میرایی موثر در نقطه تماس با چرخ .................................................................... 32

مثال عددی ...................................................................................................... 38

میرایی اصطکاک................................................................................................ 40

عوامل موثر بر میرایی ........................................................................................ 43

میرایی تئوری و حقیقی...................................................................................... 45

تلرانس میرایی.................................................................................................. 46

کاهش اثر میرایی .............................................................................................. 48

روغن کمک فنر ......................................................................................................... 50

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.