پروژه دی ال

سایت مذکور در زمینه رساندن با کیفیت ترین پایان نامه ها،مقالات علمی،پروژه ، تحقیق ، شبیه سازی و... بدست شما عزیزان فعالیت می نماید امید است رضایت شما عزیزان که از اهداف این مجموعه میباشد حصول گردد.

پروژه دی ال

سایت مذکور در زمینه رساندن با کیفیت ترین پایان نامه ها،مقالات علمی،پروژه ، تحقیق ، شبیه سازی و... بدست شما عزیزان فعالیت می نماید امید است رضایت شما عزیزان که از اهداف این مجموعه میباشد حصول گردد.

کوپلینگ ها COUPLINGS


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات25

 

کوپلینگ ها برای انتقال گشتاور چرخشی بین دوشافت که هم محور هستند بکار می رود حرارت ناخواسته سیال وتجهیزات ونیز تغییرات درمیزان بار می تواند موجب بهم خوردگی هم محوری گرداننده وگیرنده شود کوپلینگ ها علاوه بر اتصال دو شافت درکاهش اثر ناهم محوری بسیار مؤثر می باشند .

انواع کلی کوپلینگ ها

1- کوپلینگ های غیر انعطاف ( سخت ) NON FLEXIBLE COUPLINGS

2- کوپلینگ های قابل انعطاف                     FLEXIBLE COUPLINGS

3- کوپلینگ های هیدرولیکی              HYDRAULIC COUPLINGS  

4- کوپلینگ بسته  CLOSE COUPLINGS                                       

کوپلینگ های غیر قابل انعطاف ( سخت )

این کوپلینگ ها بیشترین عکس العمل راروی تجهیزات ایجاد می کنند . این کوپلینگ ها نیرو وگشتاور از مقدار متوسط تا زیاد را که ناشی از چرخش ونامیزانی محورها است را روی تجهیزات اعمال می نمایند .

از آنجا که این نوع کوپلینگ ها بصورت فلنجی به محورها نصب شده وتشکیل یک اتصال سخت را می دهند لذا در آن تلُرانسی برای حرکت نسبی شعاعی ، زاویه ویا محوری محورها وجود ندارد این کوپلینگ ها در انواع مختلفی مثل فلنجی ، فلنجی با قطعه اضافی ( جدا کننده ) ونوع پیچی ( آستینی ) ساخته می شوند .

اتصال فلنجی :

این نوع کوپلینگ از دو فلنج تشکیل شده وهر کدام بوسیله یک کلید روی شافت نصب وتوسط تعدادی پیچ ومهره به یکدیگر متصل می شوند .

اتصال فلنجی با قطعه اضافی :

دراین نوع کوپلینگ با قرار دادن یک قطعه اضافی ( (S PACER   بین فلنج ها که از نوع غیر قابل انعطاف بوده ، توسط پیچ ومهره به هم متصل می شوند .

اتصال پیچی ( آستینی ) :

نوع پیچی از یک استوانه پیچ دار تشکیل گردیده است وپیچ ها بنحوی تراشیده شده اند که در حین کار دستگاه پیچ ها محکم می گردند این نمونه کوپلینگ معمولاً برای تلمبه های گریز از مرکز ویا در حفاری چاهها بکار می رود .

جهت دانلود کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.